5 czerwca 2018

Mamo wrzuć na luz !

Mamo wrzuć na luz.
Moje dziecko jak na swoje osiem i pół miesiąca potrafi mnie nieźle zaskoczyć. Pomijam cała wiedzę dotyczącą rozwoju niemowlaka, skoków i innych super przydatnych rzeczy, które z takim natchnieniem wyszukiwałam chcąc perfekcyjnie zawczasu przygotować się do roli mamy. Przygnieciona wszelaką literaturą i radami znanych mi mamusiek zupełnie straciłam z oka moje dziecko i jego indywidualność. 


Każdego kolejnego miesiąca zastanawiałam się czy umiejętności mojego synka są zgodne chociaż mniej więcej z tymi określonymi gdzieś, kiedyś i przez kogoś. Czy jego płacz uwarunkowany jest skokiem rozwojowym, czy śpi odpowiednią ilość godzin albo jest we właściwym miejscu siatki centylowej. 


Przeżywałam dosłowny armagedon w głowie, bo zastanawiałam się czy na pewno wszystko robię dobrze. Stres, jaki mnie trawił przez pierwsze miesiące odcisnął piętno nawet na moim zdrowiu. Jak mogłam żyć sobie spokojnie, kiedy widziałam, że mój sześciomiesięczny synek złości się, bo nie potrafi przewrócić się z pleców na brzuszek lub odwrotnie? Jaka radość mnie ogarnęła, kiedy pewnego dnia zwyczajnie jakby nigdy nic zaczął turlać się w najlepsze po łóżku.


Od tamtej pory zarzuciłam comiesięczne sprawdzenie, czy mój dzidziuś wpasowuje się w normy. To jest zdrowsze dla niego i dla mnie. Nauczyłam się traktować każdy dzień oddzielnie. Nie porównuje ich do siebie. Codziennie rano szykuję się na nowe, aby niezależnie od tego co się wydarzy przeżyć każdy moment, każda chwilę najlepiej jak się da. Żeby moje dziecko już od wczesnych lat wiedziało, że wszystko ma znaczenie, że proza życia także niesie za sobą radość.


Nie mogę się napatrzeć, jak niedawno to małe zawiniątko, dziś bawi się swoimi zabawkami. Potrafi skupiać się na jakimś zajęciu i próbuje tak długo, aż dopnie swego. Złości się, choć nie poddaje, a kiedy coś mu się uda szczerzy w szerokim uśmiechu te swoje dwie dolne jedynki. Rozpiera mnie wtedy taka radość i duma i absolutnie poczucie, że jestem świadomie, że jestem świadkiem tych jego małych, wielkich odkryć.


💚💙💚💙💚💙💚💙


Jeżeli podobają Ci się moje wpisy i chcesz być na bieżąco zapraszam do polubienia mojego funpage`a na Facebook: Halo Mamma



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz