1 czerwca 2018

Mamo dzidziuś zmienia wszystko !

Mamo dzidziuś zmienia wszystko.
Od kiedy zostałam mamą moje życie totalnie się zmieniło. Z jednej strony nagle zwolniło, a z drugiej nabrało niewyobrażalnej prędkości. Każdego dnia budzę się i zasypiam inna. Wartości, które mój synek wniósł do mojego życia bez wątpienia zmieniły się całkowicie.


Niesamowite jest to, że zanim urodzi się swoje pierwsze dziecko żyjemy w błogiej nieświadomości, ale i w poczuciu czegoś, czego nam od zawsze brakowało. Uświadamiamy to sobie dopiero, kiedy weźmiemy w ramiona i przytulimy swoje nowo narodzone dzieciątko. I już na zawsze tak zostaje, a miłość tylko rośnie i rośnie...


Dla mnie pojawienie się synka wniosło tyle szczęścia i radości, że nawet brak czasu, na wszystko co mnie interesowało przedtem nie przeraża, bo wiem że teraz ten czas należy się jemu. 


Marzę o tym, aby przeczytać coś więcej niż tytuł artykułu i kawałek akapitu, żeby pójść na spokojnie do sklepu, pospać osiem godzin, nawet już tęsknię za pracą. Teraz dopiero doceniam kolokwialne stwierdzenia "krótko, zwięźle i na temat" i to, że odnosi się ono do każdego aspektu życia. Mama nie ma czasu, nawet jeśli jest mamą tylko jednego dziecka, bo powinna, na ile może sobie pozwolić oddać ten czas właśnie jemu. Zwłaszcza, kiedy jest maleńkie.


Ja nauczyłam się wielozadaniowości, lepiej wszystko organizuję, tak aby móc być obecną nie tylko ciałem, ale patrzeć w oczy synkowi, który się do mnie uśmiecha i gaworzy, kiedy demonstruje to czego się ostatnio nauczył. 


Choć czasem to trudne, bo przychodzi taki moment, kiedy czujemy że możemy i pragniemy robić coś więcej, to bardzo pomaga świadomość, że mama jest w stanie ogarnąć wszystko. Choćby karmić, przytulać, lulać, głaskać i pisać jedną ręką, bo własnie ma natłok myśli, którymi pragnie się podzielić.

Dopiero teraz rozumiem na czym polega bycie mamą i jak silną i odważną staje się kobieta kiedy nią zostaje. Mamy są super !



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz